Monday, December 10, 2018

#TRAVEL : MOVIE ANIMATION PARK (MAPS)

Asalamualaikum semua.. entri baru lagi.. hahah.. gigih. kali ni aku nak update pasal MAPS.. korang mesti tau kan kat Perak ada taman tema baru selain dari Lost World of Tambun.. So MAPS ni ala-ala Universal Studio kat Singapore tu.. Aku dengar cerita kontraktor dan arkitek yang membangunkan MAPS ni adalah sama.. So mungkin la pengalaman nye sama kot macam kat USS..

Dah malas nak merepek ngan mukadimah yg panjang-panjang.. Aku teruskan............



Aku pada mula nya malas nak masuk tempat macam ni.. tp bila dah dapat offer untuk pas masuk murah aku pon beli je laa. RM 45 je... aku jenis malas nak beratur panjang nak beli tiket la dok kat kaunter lama2 laa..so aku beli kat kawan-kawann yang ada kaki untuk jual tiket ni..

ni la tiket-tiket yang aku dah beli

Dan seterusnya pada 20 Nov 18 aku pon gerak la ke MAPS. Setibanya kat situ macam biasalah.. kepanasan.. dan aku dah bersedia untuk rasa panas tu...



nahhhh sampai dahhh


Cuaca agak mendung tp panas.. haaa cam ne tuu

Aku masuk je.. terus aku ke kaunter informasi untuk amik peta kawasan tu supaya aku tak miss untuk main semua benda.. hahhaha.. Tempat pertama yang aku masuk adalah 4D BOBOBOI THEATER.. budak-budak sangat aku nii.. antara komen aku untuk permainan tu... masa seat kita tengah gerak-gerak naik turun dia agak bahaya untuk kaki-kaki yang panjang... better ada footrest untuk kita letak kaki bersama..bape kali kaki aku sangkut kat lantai.. sakit woo.. hahaha.. secara keseluruhan untuk 4D theater tu ok je..

ni la pintu masuknye

Lepas tu aku lintas jalan masuk ke AKEDEMI HERO BOBOBOI.. yang ni kalo korang bawak anak-anak mmg diorang happy laa.. karekter PAPA ZOLA tu la tak kena sangat.. dia kurus,., so budak-budak pon macam blur.. siapa dia nii.. tapi gaya dan bahasa serta suara dia sama macam PAPA ZOLA tu.. hahaha.. so tukar la bagi yang gemuk sket.. atau makeup bagi nampak sama.. hahah. baru budak dapat tangkap.. 

ni pintu masuk akedemi nye.. betul-betul depan 4D


lepas masuk tu.. kena tunggu plakk.. ada la adegan-adegan
macam kita dalam dunia BOBOBOI .. budak-budak gerenti suka

Abis je kat akedemi tu.. aku pergi la kat area monumen-monumen mesir tu...ada firaun semua tu..tak ada ape pon kat situ.. sekadar nak bergambar je laa.. kalo nak bergambar kat tepi umah aku pon bole.. so aku bertujuan untuk main semua permainan.. dan aku main laa.. sehinggakan kuda pusing tu pon aku naikk.. ada mamat tu cakap " abg kena naik binatang yang besar sket baru balance.. kesian bangau tu abg naikk"...  Cilabet tul dia bole cakap cam tu kat aku.. nasib aku mood ok kalo tak .. aku naik dia hahhaha....

Then aku main satu permainan macam rollercoster tp bulat2.. dia ada gondola..sesuai gak untuk kanak-kanak..
Ni la aku cakap roller coster mini tu.. 

Permainan ni agak moderate la dia punya thrill factor dia..macam aku cakap laa ianya sesuai ngan budak-budak. Abis je permainan ni aku g la cari kudap-kudap sket nak makan tp aku agak anjat boboi bile tgk harga makanan dia hurmm.. bukan tahap cekik darah dah, tapi cekik aku terus.. Dah lapar, beli je lah. Pesanan penaja sila makan kenyang-kenyang sebelum masuk.

Next aku g tempat stunt tu.. ape ke nama dia tah lupa plakk.. tp show dia ada masa2 tertentu je ..mmg semua pengunjung situ akan foukus kat tempat tu je bila show dia dah mulaa..


persembahan bermula.. stunt dia mmg padu
Apa yang aku bole komen sket kat sini adalah dari segi audio nye.. macam kurang umph.. mcam artis2 tu syok sendiri dan aku tak paham ape butir yang dia cakap..overall stunt dia mmg padu...

kat luar hall tu penuh parking stroller.. macam bole dijual je.. hahaha


Dipendekkan cerita, aku main la semua permainan yang ada sehinggalah yng ganas2. dan yang terakhir skali aku masuk rumah hantu. Honestly rumah hantu ni terbaik la.. Dia punya horror tu mmg sebenar.. Aku bole menjerit macam perempuan.. hah.. kantoi abis... hahhahaha.. ada yg berlari keluar nangis2 pon ada.. prosedur masuk umah hantu ni senang.. korang jalan je.. jgn nak buat gengster nak pegang2 hantu tu atau tumbuk terajang hantu tu... SOP diorang.. kalo pengunjung tak sentuh diroang pon tak sentuh.. tp siyes korang kena cuba..tapi beratur panjang sket laa. dia bagi masuk 4 orang maksimum dan 2 orang minimum.

Timing aku berada kat MAPS ni dari kul 10.30 pagi sampai kul 5.00 petang.. Memang memenatkan.. sebb lebih byk menunggu dari main..hahhaa





No comments:

Post a Comment

PABLO ESCOBAR: 5 FAKTA MENARIK PASAL RAJA KARTEL

  Assalamualaikum korang semua.. aku rasa aku dah terlalu lama diam dari menulis ni. Aku rasa aku macam tak de mood sgt nak menulis sejak du...