Thursday, June 21, 2018

#JALAN-JALAN : Planning tahun 2019

Asalamualaikum semua,


       Kali ni aku nak ceritakan pasal plan trip aku untuk 2019. Tapi sebelum tu aku nak ceritakan pasal nafsu aku untuk bercuti. Anyway aku ni mmg dah pernah pergi banyak negara sepanjang hidup aku. Itu termasuklah masa aku kerja NAVY dulu.. Ramai otai2 kata.. 'Round the world, see the ****'.. Ikut korang la nak see ape.. hahahha.  Aku malas nak lengkap kan ayat tu.. Nampak sangat jahiliah sangat zaman tu.

    Kalo nak diikutkan negara yang dah penah aku jejak ialah New Zealand, Australia, India, Pakistan, Amerika, Thailand, Indonesia... wow bnyk gak.. tp tu lah .. zaman tu zaman x de kemera digital.. dan hp pon masih menggunakan monofonik nokia. Lepas dah jadi awam ni.. kerap gak aku ke luar negara.. tp kebanyakannya untuk bersukan laa.. main ragbi. Aku dah pergi Bali (2 kali) dan phuket semata untuk main ragbi. Bole kata kan tiap-tiap tahun aku mohon ke luar negara. Nampak macam kaya sangat padahal smua sponsor.
   
ni masa aku g Bali tahun....2014

    Macam gambar kat atas.. Org suh main ragbi aku leh amik kesempatan nak berjalan2. Dah la masuk kuil hindu plak tu.. Dah tu pon tempat menarik deme bawak aku pon pegi je la.. ape nama tempat ni.. ermm lupa dah. Bali ni dah macam rumah kedua aku dah. Sebb rasa macam dah tau da selok belok tempat tu.. dah leh ride moto sendiri pergi ke celah- celah kampung.

ni plak masa kat Aukland

     Masa kat Aukland waktu tu musim luruh. So suhu dia bole tahan gak laaa.. Tp kalo dah nama org melayu kena mandi gak pepagi.. mandi cam biasa laa. hahaha..Keja aku berjalan je kat sana.. pusing2 bandar aukland tu.. naik skytower dia cuma x buat bungee jump je kat situ. Masa g situ duit aku bawak x banyak (x de duit sebenarnya) dan rate tukaran dia plak padu kat sana.. so aku x de lah nak beli barang bnyk2. Nasihat aku kalo nak pergi negara yang duitnya besar, pastikan kau ada duit lagi besar dan bnyk.. baru bole buat semua benda. Kat Aukland ni bestnya, kita leh jumpe ramai org malaysia.. melayu especially. Diorang belajar dan ada yg menetap kat sana(bapak best gile). So masa tu diorang jumpe aku, terus ajak datang umah kenalkan ngan anak dara diorang makan. Diorang suka masak makanan malaysia.. tp org putih kat sana kurang nak makan pedas2.. so diroang pon jarang la masak.. Bile dah jumpe tu la yang diorang masak..Kenduri beb kenduri..

    Masa pergi Phuket, mmg x lama.. mmg betul2 untuk main ragbi je. Tak de la nak jalan-jalan sangat. Panas sangat dan muka pon mmg terbakar abis sebb main the whole day selama 2 hari..so bayangkan la betapa terbakarnya kulit. 

masa kat Phuket ada tournament Rugby
Dah panas-panas tu mmg dok bilik berendam pas tu bukak aircond kuat2 tido.. mmg bangun sebb lapar je. hahahah..


      Tu la sedikit sebnyak pasal trip yg penah aku pergi. So planning untuk tahun-tahun berikut nya bermula dari 2019 adalah seperti berikut:

1. Melbourne Australia - Jun 2019 (mengikut solstis iklim time aku nak pergi tu winter.. so bole main ski..

2. Bali - 2020 ( kali ketiga ni aku pon x tau nak cari ape kat sana.. mana tau jumpe jodoh  tempat menarik lagi ke.

3. Euro trip - ni tak de tahun rncangan lagi..sbb mmg kena simpan duit kaw kaw.. sebb nak pusing satu Eropah..yg ni mungkin backpackers.. tido masjid laaa...


Mesti ramai tanye kenapa x nak g umrah. Haaaa. Jawapan nye : aku x nak heboh kalo nak buat2 ibadat ni.. biar tau2 je dah pergi 2-3 kali.. haaaa.. baru mabrur. hahhaaha

ok la sehingga berjumpa lagi.. Bye. mmuahciked

2 comments:

PABLO ESCOBAR: 5 FAKTA MENARIK PASAL RAJA KARTEL

  Assalamualaikum korang semua.. aku rasa aku dah terlalu lama diam dari menulis ni. Aku rasa aku macam tak de mood sgt nak menulis sejak du...