Thursday, June 22, 2017

KEHIDUPAN AKU SEBAGAI PEGAWAI KADET TENTERA LAUT #2

Assalamualaikum,
Seperti yg dijanjikan, akan ada sambungan nye cerita aku ni.


.....Lepas saja aku kena salam pengenalan tu.. dengan rasa sedih nye aku kena buang la kasut sukan DIADORA tu...dah x bau kedai,dah x warna putih....yang ada bau muntah kuah kacang dan gak warna dia jadi warna cokelat..sampai hati diorang. Malam tu nak makan malam pon dah x selera dah sebb penat yang amat. Semua muka macam takut nak kena makan je. Aku ni dah la x biasa dok asrama,jauh daripada makbapak( x biasa ok, bukan manja),mandi pon aku x leh kalo x mandi bersih2. Masa awal kehidupan aku dalam "penjara" ni mmg agak culture shock gak la. Mana tak nye, x pernah terpikir aku bole sedekahkan diri aku dlaam kancah ketenteraan ni.Dah elok belajar amik Engineering bole benti plak nak masuk kadet. *kau yang pilih kau rasa laaa.

FYI, aku pernah tak makan seminggu sebb maybe badan aku x leh nak terima kemasukan ape2 dalam tekak.Masuk je muntah masuk je muntah,sampai la satu hari ni aku dah mmg x larat sgt. Pegawai Latihan Bertugas (PLB) masa tu LT SUZIANA dapat tau yang ada Pegawai Kadet x makan seminggu * aku la tu. Dia arah kan aku untuk makan kat High Table ngan dia n pegawai lain. Memang aku rasa tu bala pertama aku. Masa makan tu baru suapan pertama, aku dah loya dah...dalam mulut ada nasik ngan sambal sotong *feveret, tp tetap x leh telan...PLB perasan plakkk aku x telan nasik...dia jerit kat sebelah aku dalam Mess(dewan makan) tu ..... " WEI BLOODYHELL KADET!!! KAU NAK MUNTAH SEBELAH AKU!!KO MUNTAH TGK! AKU TAJI KAU SATU HARI NI"...abg pon ape lagi dik non..lagi merajuk la tekak aku nak telan nasik tu..sebb semua kecut..perut kecut tekak pon kecut. Tp dengan rasa rendah diri dan tawaduk nye aku bangun terus berlari keluar dari mess g tandas untuk luahkan semua makanan dlaam mulut tu....dari dalam tandas aku dengar laungan dia..."SIAL LA AAA KADET.. AKU KATA JGN MUNTAH KAU MUNTAH JUGAK..MAMPOS KAU LEPAS NI".... aku bermonolog dalam tandas " mampos aku..selamat tinggal dunia yang fana, abg akan pergi berjuang" ceeeewah. 


Dipendek kan cerita, lepas abis je lunch tu kitorang beratur, aku dikeluarkan dari baris oleh SUBBY aku.. dia bawak satu pinggan nasik penuh satu pinggan, ngan nasik , ikan kari, sotong sambal, sayur campur dan segelas air anggur kordial panas...PLB paksa aku habiskan. dari jam 2.30 sampai kul 4 petang aku dok bawah pokok belimbing depan mess tu *dah besar kot pokok tu skang* dan smapi masa tu x abis2 pon nasik tu.... Aku improvise arahan PLB... dia kata "Kau better habiskan nasik dalam pinggan tu....aku x nak tgk ada nasik dalam pinggan dan nasik tu atas rumput..." abg kan manusia bijak, abg suap abg luah dalam baju..... HAHAHAHAHAHHAHAA...last2 abis jugak...skali ngan air anggur abg tuang dalam baju....kah kah kah... ingat dapat skip aktiviti PT petang tu.....kawan2 yg lain kena berlari Base Run dan aku kena dok depan LT SUZIANA tu.. berdiri depan dia sambil dia baca novel *comel gak dia masa tu..anak dara lagi ....  "WOI!!! KAU BOLE BERDIRI JER.... KOMANDO REST SKANG"  siot... reject terus nak wat menantu...hahahaha
NI LA POSISI KOMANDO REST ( REST LA SGT)

Ni la masanya aku berehat sambil buat kitaran darah kat otak...lama sangat darah kat kaki tu..bagi dia travel ke otak plak *positif tak haku...Aku kena komando rest tu dalam sejam lebih.lLutut dah bergetar laaa..aku ingat rusuk bergetar... dah x de masa rusuk nak bergetar masa tu..Lepas sejam kawan-kawan aku sampai berlari sambil menyanyi..ada yang balik capik/hencot2 la, ada yg kena papah la...uish...macam lagi kejam..tp aku rasa diorang lagi bersyukur x kena macam aku kot... sampai je diorang semua beratur sebelah aku, aku diarahkan bangun.. korang tau tak ape nikmat dalam dunia sebenar nya?.... Nikmat sebenar adalah bile bangun dari komando rest....wow...cam diawang awangan tuuu...hahahahahahaha...GILE!!


hahaha,,so habis cerita aku untuk kali ni....harap pas ni kalo panjang umur ada lagi sambungan untuk siri ke 3...

babai Adios

No comments:

Post a Comment

PABLO ESCOBAR: 5 FAKTA MENARIK PASAL RAJA KARTEL

  Assalamualaikum korang semua.. aku rasa aku dah terlalu lama diam dari menulis ni. Aku rasa aku macam tak de mood sgt nak menulis sejak du...